Det är populärt att skälla på SJ. Och på SL, SAS, Saab, SEB och allsköns företag och institutioner, som om de vore djävulen själv.
Jag tycker inte om gnälliga människor. Dessutom har jag just haft en väldigt positiv upplevelse av SJ. Så här:
I söndags skulle jag alltså resa till Katrineholm för ett domaruppdrag. Men just den eftermiddagen stod all södergående tågtrafik stilla på grund av en olycka någonstans vid Älvsjö. Mitt tåg skulle i bästa fall avgå en timme för sent, vilket skulle innebära att jag skulle komma på tok för sent till matchen. Det gör man inte till en kvartsfinal. Jag ringde domartillsättaren som i all hast trollade fram en ersättare som kunde ta sig dit med bil, och av min tågresa blev inget alls.
Idag fyllde jag i ett formulär för reklamationer på SJ:s webb och frågade artigt om man fick pengar tillbaka, eftersom jag inte "kunde" utnyttja resan. Efter 1½ fick jag ett personligt svar från Pernilla som berättade att jag kommer att få pengarna återbetalade till mitt konto.
Det var väl inte så pjåkigt? Jag blev imponerad. Men det kanske egentligen säger mer om min inställning till SJ och dylika aktörer - det var väl ett helt rimligt agerande av vilket företag som helst, men jag hade inte förväntat mig det.
Så, det var kanske inte så mycket att tala om trots allt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar