torsdag 14 juli 2011

På äventyr i trakten av Skillingaryd

Jag sitter på golvet framför en braskamin i ett hus i djupaste Småland. Jag ska inte säga att det är en stuga, för det är ett hus, som vi har helt för oss själva. Det ligger omgivet av hästhagar (med hästar i), överblickar en vacker sjö och vi har fått tips om hur vi kan traska en bit in i skogen för att få se älgar.

Det ingår till och med en katt!

Det är löjligt bra det här! Vi dricker Cava, har ätit kvällsmat bestående av Serrano-skinka och Gruyère och väntar på att den vedeldade bastun precis utanför ska bli varm.

Vi bor på lantgård. Det är underbart. Och dagen fram till nu har också varit bra. Vi stannade och åt lunch på golfklubben i Jönåker, varpå Matte lyckades övertala mig att vi skulle slå lite på drivingrangen. Mycket motvilligt testade jag, tog emot några tekniska råd, och jag lyckades faktiskt få iväg i alla fall några av bollarna i den där hinken. Inte högt och inte långt, men jag träffade i alla fall, och fick en föraning om hur det kanske borde kännas. Vi tränade till och med puttar på... puttningövningsplätten (vad den nu kan heta). Det var ungefär lika svårt, men jag satte i alla fall en ganska lång putt.

Vi är på väg till Österlen, jag har semester, livet leker.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: