måndag 22 oktober 2012

Go go Goa

Jag tycker faktiskt att jag är ganska optimistisk av mig, eller försöker vara. Det händer dåliga saker ibland, bakslag och misslyckanden av olika slag. Folk blir irriterade på mig eller tycker att jag gör mindre bra ifrån mig. Jag försöker verkligen att inte grotta ner mig i sånt, utan försöker se om det finns någon lärdom att dra ifrån det. Om inte, lämna det bakom mig. Jag gillar inte sånt som tar energi från mig.

Däremot gillar jag förstås sådant som ger energi. Det är säkert också så att jag frossar i sånt i detta forum, men det får vara som det vill med det. (Det är ju min blogg, jag bestämmer.) Således unnar mig att rulla mig i bland annat följande:

  • Idag på trottoaren kom en man fram emot mig och sa: "Excuse me. You look very, very good." Jag tänkte direkt: "Åh, nej, vad vill ha nu? Ska han tigga pengar?" Men det kom inget mer, han gick bara vidare. "Thank you." (Speciellt klockan halv sju en måndagskväll.)
  • Jag blev utsedd till matchens lirare på vår match igår, och jag fick till något så sällsynt som ett poänggivande block. För icke volleybollspelare: Jag är inte så lång. Det krävs perfekt tajming och ganska mycket spänst för mig att blocka (stoppa) ett anfall och dessutom få bollen att gå i golvet på andra sidan, men det var vad som hände. Vardagsmat för vissa, extrakul för mig.
  • Allra roligast är förstås att Kajsa och jag ska åka till Indien! Vi bestämde oss lite hux flux och bokade två veckor i Goa över nyår, trots att det är svindyrt att resa då. Det kommer att bli fantastiskt. Av alla resemål vi dividerade mellan kändes Indien plötsligt som ett jättebra alternativ, trots att jag aldrig riktigt varit så sugen på att åka dit. Men just Goa verkar vara något av "Indien light", vilket kanske är en bra introduktion för mig.

När jag berättade för mamma om vår resa sa hon: "Ja, ja, där är det ju varmt och skönt" (sarkastiskt), och sen började hon prata om magsjuka. När jag berättade samma sak för pappa sa han: "Åh, vad roligt. Det ska väl bli intressant?"

Vi är alla olika.

Nu ska jag äta gröt och sen titta på "Ensam mamma söker", som jag ser med skräckblandad förtjusning. Om det är på måndagar...? Min tv-koll är inte den bästa.

Inga kommentarer: