torsdag 27 maj 2010

h-tes j-a sk-t

Oh my god, vilken dag. Började med att jag missade bussen. När jag skulle kliva på nästa, en kvart senare, insåg jag att jag att jag hade glömt busskortet hemma. Det var bara att springa och köpa en remsa och ta ytterligare en buss senare, som fastnade på Essingeleden, och jag kom en halvtimme för sent till kundmötet.

Sen passerade en arbetsdag som var om möjligt ännu mer kaotisk och jävlig än vanligt. Panik på alla fronter, dubbelbokade möten, ringande telefon och tusen mail. Jag kom på mig själv med att springa tillbaka från lunchen; fel, springa från Konsum där jag köpt skrivbordssallad att kasta i mig mellan två möten.

På hemvägen, framåt sju på kvällen, märkte jag alltför sent att jag hoppat på fel tunnelbana. Valde att åka vidare till Sundbyberg för att ta bussen därifrån, i stället för att hoppa av och åka tillbaka. Men när jag kom upp på Sturegatan var den avspärrad, sprängfylld med folk, liveband, korvstånd, folktandvården informerar, tombola och hela jävla skiten. Ingen buss. Möjligen omdirigerad till någon rutt som jag inte orkade ta reda på - jag gav upp och gick hem, hungrig och eländig.

När jag väl kom hem ägnade jag återstående två timmar av kvällen åt att trassla med min nya telefon, utan framgång. Den har äntligen kommit, är fin och verkar ok, men synk med Outlook fungerar INTE. Jag går nu runt med en telefon utan kontakter, vilket är helt förödande när jag försöker använda den i jobbet. Kalendern lyckades jag synka en gång igår kväll, men sen dess funkar det inte heller.

Ja, vad säger man? En väldig massa svärord. Nu skiter jag i det här.

Inga kommentarer: