lördag 30 juni 2012

Akterseglad

Min kära syster och systerson for iväg och tog morgonbåten tillbaka till fastlandet nu på morgonen och jag är själv kvar i huset. Tack och lov har jag (tillfälligt?) fått upp bredbandet så att jag kan sysselsätta mig och lyssna på musik, men det känns lite snopet att det åter är mulet, blåsigt och regn i luften. Gotland blir liksom aningen tråkigare när man inte kan åka och bada...

Men jag ska nog kunna sysselsätta mig. Nu har jag två hela dagar för mig själv och ingen agenda. Heller inga av de här vanliga sakerna att ta mig för, som man har hemma. Jag kan inte tvätta, åka in till stan, sy upp de där byxorna eller städa. Jag har en dator, några böcker, en bil och en tv med fyra kanaler på. Jag har en kökssoffa att sitta i, en öppen spis och ett gäng hungriga katter som sällskap.

Sporta kan man alltid göra. Vi har sprungit duktigt tre kvällar den här veckan redan. Jag har fått till två otroligt bra och lätta 9 km-rundor på skogsvägar nedåt havet. Det är inte så långt till Grannen i Lärbro där det finns gym. Och så ska jag åka till Slite GK som är bara några km bort och träna lite mer golf. Kroppen har egentligen fått nog med sol efter de senaste tre fantastiska stranddagarna, så det är nog bra att jag inte kan åka till stranden.

Sen finns det ju alltid lite jobb att ta tag i...

Inga kommentarer: