lördag 16 juni 2012

Det finns inget dåligt väder...

Jag har lagt en rejäl klick vaniljkesella på mina jordgubbar, korkat (ok, skruvat) upp en flaska vitt vin, kylskåpskallt, och sjunkit ner i soffan. Nyss hemkommen efter en kvällspromenad. De här promenaderna runt Råstasjön i juni är en ynnest. Det är inget bra näktergalår i år, men jag hörde i alla fall en, på det vanliga stället. Högt och ljudligt, mer galet än vackert, som tropiskt. Den här helgen är det annars golfkurs som gäller. Jag borde förstås ha gått den här kursen för länge sen. Nu har jag spelat utan teknikcoachning i alla fall en halv säsong, och som väntat har magistern en massa saker att förändra. Nu får jag knappt iväg bollen alls, men jag vet att det kommer att lossna och att det är guld värt på sikt. Han tror på mig och säger att bara är "små detaljer" att jobba på, även om det absolut inte känns så. Men kort sagt lär jag mig otroligt mycket, men det kommer ta ett tag innan jag kan praktisera det. Den här dagen har varit en riktig kick, trots att det regnat nästan hela dagen. Ännu roligare är att det nu äntligen bara en vecka kvar tills vi åker till Gotland. Jag har sett fram emot det så grymt mycket i flera månader. Nu verkar det också som om det är högtryck på väg, som planerat. Snart ligger jag och flyter i Östersjön.

Inga kommentarer: