söndag 2 september 2012

På topp

Man kan bli väldigt lycklig av att gå en kvällspromenad på två glas rödvin, med bra musik i öronen. Det är ingen fågelsång så här års, och jag har gått runt den där sjön en miljon gånger, men kan ändå bli hög av att gå där, i rätt tempo, under rätt förutsättningar. Kombinationen av att röra på mig, den där spänningen i kroppen man får av träningsvärk från styrketräning, lyckan av att det faktiskt är varmt nog att gå i shorts trots att hösten är i antågande, och så-jävla-bra-låtar som till exempel den här - jag får känslan av att jag äger! Inte på bekostnad av någon annan; det är till och med en mycket invärtes känsla. Men den är så stark och så skön att det känns som jag flyter fram och alla som möter min blick ser mig och tänker: "Hon äger."

I morgon ska jag hålla utbildning hela dagen. Det ser jag odelat fram emot. På onsdag har jag två synnerligen viktiga och tunga möten. Dem ser jag också fram emot. Eftersom jag äger.


Inga kommentarer: